środa, 26 lutego 2014

Decoupage i scrapbooking


Zdecydowanie lubię nietypowe połączenia craftowe, z pogranicza różnych rodzajów rękodzieła. Kiedy rok temu dowiedziałam się, że z serwetek przeznaczonych do decoupage można zrobić papier, który nadaje się do wykorzystania w scrapowaniu, byłam tym faktem mile zaskoczona. Niedawno po raz kolejny sięgnęłam po tę możliwość i kilkunastu serwetek stworzyłam sobie takie arkusze:






Jeśli jeszcze nie wiecie, jak to zrobić, odsyłam na szczegółowy kurs tutaj. Tymczasem proponuję jeszcze inne, nowe zastosowanie techniki decoupage w scrapowaniu. Kapsle, które najczęściej trafiają do kosza można bardzo prosto przemienić w urocze dodatki. Trzeba je najpierw umyć i osuszyć:



Następnie, jeśli chcemy mieć ozdoby bardziej płaskie, powyginać kombinerkami ich brzegi:




Pomalować farbą akrylową, najlepiej dwukrotnie z wybranej strony:




Z serwetek powycinać koliste wzory z wybranymi elementami, większe od powierzchni, którą chcemy ozdobić (tylko warstwa ostatnia, zadrukowana, pozostałe oddzielamy!), oraz przygotować sobie pędzelek i klej - najlepiej przeznaczony do decoupage, choć ja polecam uniwersalny klej introligatorski:




Po dokładnym, ale niezbyt obfitym, nasmarowaniu powierzchni klejem, przyklejamy motyw na kapslu rozpoczynając od środka i delikatnie naciągamy wzór ku brzegom masując go placem:




Czekamy aż kawałek serwetki zaschnie na kapslu i obcinamy nadmiar, jeśli coś wystaje. Całość lakierujemy. Może to być nawet zwykły przezroczysty lakier do paznokci. Dobrze jednak robić to na zewnątrz i nie wdychać takich oparów w zamkniętym pomieszczeniu.

Oto efekty:



A tak wygląda praca z wykorzystaniem takich elementów oraz papieru z serwetek:





Bądźcie kobietami renesansu. Odkrywajcie swoje talenty i nowe możliwości. 

Polecam. =)

10 komentarzy:

  1. Cudne sa te kapslowe badziki! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie to wygląda. Nawet bym nie pomyślala o takim recyklingu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. genialny pomysł na kapselki!!! na bank spróbuję:) jeśli chodzi o serwetkowe papiery to produkuję je od dawna bo wychodzą tanio a motywów serwetek do wyboru jest mnóstwo!

    OdpowiedzUsuń
  4. O mamo! Jaki rewelacyjny pomysł! d dziś mój mąż pije piwo z butelki!!! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ekstra pomysł, dzisiaj piję piwo z butelki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Scrapbooking to nie moja bajka, aczkolwiek z przyjemnością podglądam prace tutaj publikowane. Pomysł z kapslami jest super i wydaje się być raczej prosty.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł- godny wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super! Muszę wypróbować, ale najpierw kupić piwo w butelce bo kapsli nie mam ;)

    OdpowiedzUsuń